Mag een werkgever mensen terugzetten in functie en loon zonder dit bij het UWV te melden ?

Het betreft 4 personen.
De O.R. heeft alleen ingestemd met de terrugzetting in functie.
In het belang van het bedrijf.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Het beste antwoord

Als het goed is, hebben de medewerkers die het betreft een arbeidscontract waarin het loon staat aangegeven. Of waarin wordt verwezen naar de loonschaal volgens de CAO. Dit contract of de loonschaal is heilig. Dat houdt in, dat ook al is de OR akkoord gegaan met een functiewijziging, de medewerkers niet direct te maken mogen krijgen met een loonswijzing. De OR kan dit echter niet zelf oplossen, dat moet de betreffende medewerker zelf juridisch aanpakken.
Dora, gezien jouw vragen, lijkt het me echt raadzaam dat jouw OR een keer een OR-training gaat volgen. Dit kan een OR amper nog alleen afhandelen. Een OR-training mag een bestuurder nooit weigeren volgens de WOR.
Zoek een goede adviseur of trainer, regel subsidie bij het GBIO en laat dit allemaal goed uitzoeken. Dat is ook absoluut goed voor het bedrijf (een goed moraal van de medewerkers is ook goed voor het bedrijf...)

succes! mocht er iets zijn, pm me maar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, ik denk dat het bedrijf in dat geval fraude pleegt en dat moet melden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als er bij herhaaldelijke vaststelling disfunctioneren is vastgesteld mag een demotie volgen voor zover ik weet.