Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden mensen meestal op jouw boos terwijl je niks heb gedaan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Zij kunnen beter de schuld aan jou geven, dan dat jij de schuld aan hen kan geven, dat is het dus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn naam heeft maar drie letters.............dat is lekker kort en makkelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan verschillende oorzaken hebben. Ze zijn verkeerd opgevoed of ze zijn geconditioneerd. Ze leggen je gedrag verkeerd uit. Ze associëren wat je zegt of wat je doet met iets uit hun verleden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien had ik niet 'niks' moeten doen, maar juist wel iets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb die ervaring niet...sorry

Alleen als ik niks heb gedaan terwijl ik wel iets had moeten doen... bijvoorbeeld mijn huiswerk of de afwas...tja dan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meestal omdat het moeilijk voor de ander is om toe te geven dat zij iets verkeerds hebben gedaan. Het is dan makkelijker om de schuld bij de ander te leggen.
Je moet van goede huize komen om daar doorheen te kunnen prikken, en de schuld daar neer te kunnen leggen waar hij hoort.
Het lukt als volwassen onderling soms al niet helemaal, als kind versus volwassen is kun je het dus helemaal vergeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen leggen relatief snel (en velen zelfs graag) de schuld buiten zichzelf. Vooral pubers doen het geregeld. Daarnaast oordelen veel mensen snel.
En als laatste (beeje zelfkritiek is wel charmant) wellicht wek jezelf een indruk waar je je niet bewust van bent, waar een ander gauw de indruk krijgt dat de schuld logisch bij jou gelegd kan worden. Als je er bekend om staat vaker door het rood te rijden, voetgangers geen voorrang geeft aan het zebrapad en dat soort dingen en je krijgt een ongeluk die jij niet veroorzaakte zal men gauw geneigd zijn om van begin af aan te denken dat jij de brokkenpiloot was die het ongeluk veroorzaakte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding