Het kortste antwoord:

Als hij een afstammeling is van de Roma

(wat is Roma dan? hoor ik je vragen: Roma zijn een volk afkomstig uit Het westen van India en het oosten van Pakistan. Beetje te vergelijken met vikings die kwamen uit scandinavie)

Alleen 1 note: Zigeuner is een belediging voor hun eigenlijk... Roma is beter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

zigeuners - Volk in Europa en een deel van Azië zonder vaste woon- of verblijfplaats.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zigeuners zijn van huis uit nomaden... Wellicht originerend uit Mongolië. Dus het was een volk in eerste instantie, maar later werd het ook een definitie voor een ieder die geen vaste woon of verblijfsruimte wilde en in een woonwagen wilde leven... Als er maar wielen onder staan, dan is het goed, zo redeneren ze...

Dus oorspronkelijk een volk en later een generalisatie...
(zie ook aspirine, was eerst een specifiek middel en nu een generale pijnstiller)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zigeuners zijn over het algemeen van Roemeense of Germaanse afkomst. Deze wonen vaak samen op woonwagenkampen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als iemand zich kleed als een zigeuner.