Ubuntu (Linux), na het installatie vraag hij om Password and username....

Ik heb een macbook, ik dacht Ubuntu uit te proberen via parallels 4.0. Ubuntu werd vlekkeloos geinstalleerd, alleen vroeg hij niet naar gebruikersnaam en wachtwoord. Nu start ik Ubuntu en krijg gelijk gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren anders kom ik niet verder. Hoe en wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

En als je niets invult wat doet hij dan?

En als je jouw wachtwoord en gebruikersnaam van Mac invult wat doet hij dan?

Kijk hier eens naar.

Aangezien je een Mac en Ubuntu draait neem ik aan dat je er een beetje in thuis bent.

http://ubuntu-forums.nl/index.php/list_messages/4510
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik niets invul, krijg ik als nog een error melding met als bericht dat het onjuist is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En de inloggevens van de Mac werken ook niet? En inlognaam admin en wachtwoord admin werken ook niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helaas inlognaam admin en wachtwoord admin werkt ook niet.

Andere antwoorden (2)

Vaak moet je inloggen met root, ik denk dan zonder wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wellicht kan de onderstaande screenshot je helpen.

Je moet trouwens niet als root gaan inloggen hoor, tenminste niet als je gewoon wilt werken, het kan wel als je allerlei aanpassingen wilt gaan doen, maar bijna alles kun je zonder als root in te loggen (sudo kun je bijvoorbeeld beter gebruiken)