Wanneer is een boom een bos?

Bij hoeveel bomen kun je spreken over een Bos of over een park. Zijn er bepaalde richtlijnen waaraan een groep met bomen moet voldoen voor deze een titel krijgen zoals bos of Park enz.....

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Het beste antwoord

Een bos is officieel een bos als 63 % van de lucht bedekt is met boomtoppen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
63% van de lucht ... Alle lucht van de planeet ? over welk oppervlakte? Als je 2 bomen hebt op 1m2 grond dan is van die 1m3 meer dan 63% van de lucht bedekt. Zijn die 2 bomen samen dan ook een bos ??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geef toe dat ik het ook een beetje een vaag criterium vind, de oppervlakte is ook van belang. Een andere bron zou zinvol zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En in de herfst dan?, dan is de boomtop minder gevuld en de lucht dus ook

Andere antwoorden (3)

Als je door het bos de bomen niet meer kunt zien
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Errug grappig
Alhoewel het zomaar denkbaar is dat hier een richtlijn voor bestaat kan dit nooit het werkelijke antwoord zijn.

Wat is een bos? Het beste antwoord is dat een bos is waar we naar wijzen als we bos zeggen.

Wat is leven? Wat is een menigte? Dit zijn vragen waar geen nuttig getalsmatig antwoord op gegeven kan worden.

Heb hier vrede mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of als de boom wouter heet...