Als een vraag volgens de vraagsteller meerdere beste antwoorden heeft, kunnen de 10 punten alleen maar één persoon gaan. ?.

In die gevallen dat er meerdere beste antwoorden gegeven worden, zou dan het systeem aangepast kunnen worden bij 2 beste antwoorden er twee personen met 5 punten beloond worden. Is dat een goed voorstel?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Er kunnen niet meerdere beste antwoorden zijn, want de beste is er maar één. Je kunt dan wel meer goede antwoorden belonen misschien per antwoord op zich. Dus 10 punten voor het beste antwoord, 5 punten voor andere goede antwoorden, hoeveel dat er ook zijn. Kortom, een thumb-up van de vraagsteller voor 5 punten is wel een goed idee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt de vraag ook openlaten, zodat niemand 10 punten krijgt... En om te beginnen kun je alle goede antwoorden een duim-op geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms zijn twee of meerdere antwoorden zo complementair dat je iid moeite hebt slechts één antwoord te kiezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vind het best een aardig voorstel in principe maar je lost er defacto niets mee op (als er al een probleem is). Want wat nou te doen wanneer je dan drie of vier "beste" antwoorden krijgt?

Zelf vind ik het eigenlijk wel prima (voorlopig) zoals dat puntensysteem nu functioneert. Als er dan toch iets met betrekking tot die toebedeling van beste antwoord-punten zou moeten veranderen zou ik er zelf de voorkeur aan geven om die tien te vergeven punten op te splitsen in 5-3-2.

Wel jammer overigens dat ook deze vraag (nog) niet onder de categorie "goeievraag.nl" te vinden is;)