Hele goede en grappige vraag! Is het niet de Nederlandse Taalunie die iedere zoveel jaar een nieuwe "groen boekje"uitbrengt met alle wijzigingen die het makkelijker zouden moeten maken? Misschien zou je het hen eens kunnen vragen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan zou je het spellen als: fonetiʃ. (Zie bron) Je kunt je afvragen wat daar het voordeel van is. Ik prefereer toch de spelling die wordt aangereikt door onze grammatica.