Wat vinden jullie van het volgende:

Bij het geven van een antwoord, een vinkje maken: "Ik weet het zeker..."

Er staan namelijk ook veel antwoorden tussen zoals "Ik denk dat...", of "Ik heb wel eens gehoort dat..."

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (7)

Op zich een goed idee vind ik. Echter het valt mij ook op dat ik soms daadwerkelijk dingen zeker weet die dan toch niet blijken te kloppen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, of je moet bij voortschrijdend inzicht het vinkje kunnen verwijderen en een duidelijke toelichting kunnen plaatsen over waarom het toch niet klopt.
Ik weet zeker dat dat geen goed idee is, denk ik.

ja, door al die duimpjes ga ik ook nog eens twijfelen aan m´n twijfel...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar hoe weet jij dan of datgene dat ik zeker denk te weten klopt?
Volgens mij werkt het systeem met de duimpjes + en - ook goed als de gebruikers dit waardeoordeel ook daadwerkelijk zouden gebruiken. Veel duimpjes plus wordt dan een algemeen goedgekeurd antwoord.
Helaas worden antwoorden maar nauwelijks beoordeeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
soms zijn antwoorden met ik denk dat of ik heb wel eens gehoord dat beter dan de antwoorden van mensen die het denken zeker te weten. dus lijkt me niet zo'n goed idee..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zitten er een x-aantal op GV die een sluitend antwoord geven met een simpele copy-past van wikipedia ofzo. Wat moet je hier dan zeker aan weten?

En enkele weken terug had ik een vraag gesteld uit mijn eigen vakgebied, waarvan ik het antwoord donders goed wist. Ik heb nog nooit zoveel onzin antwoorden bij elkaar gezien als toen. En dat waren ook antwoorden, waarvan mensen het echt zeker wisten...

Zo weet ik ook zeker dat Plato en Aristoteles dezelfde zijn, maar waarvan een wijsneus zegt dat Plato een leerling van Aristoteles was...

Dus wat is het nut van een vinkje?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad, zoals ik ook al aangaf, ik weet soms zelf dingen zeker die dan achteraf toch niet correct blijken te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aristoteles was leerling van Plato en Plato was leerling van Socrates!
Maar Plato en Aristoteles zijn absoluut niet dezelfde.
Een bewijs van dat je denkt iets zeker te weten, maar dat dat dus niet zo is.
Maar verder heb je gelijk. Dat vinkje voegt niets toe.
Wellicht naast het duimpje-op een mogelijk om "vind ik ook" ... maar daar was het duimpje-op eigenlijk voor bedoeld ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De foutmarge blijft bestaan desondanks het vinkje van zeker weten.wat is de controle hierop? nihil ,zolang er geen derde partij auditeert heeft elke antwoord een niet 100 % zekerheidsgraad.