Als een duivenjong zijn nest verlaat is hij al zijn dons al kwijt. hij is dan bijna niet te verwarren met zijn ouders. Ze blijven lang op het nest dus.

Daarom hebben ze ook niet een grote hoeveelheid jongen maar meestal een stuk of 2. De rest past later toch niet in het nest.
Overigens is nest een groot woord. een paar taken op een ondergrond en klaar.
Bij uitvliegen is het nest 1 grote poepkom.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nest, komen pas tevoorschijn wanneer ze groot genoeg zijn om te vliegen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze in het nest bijven tot ze groot zijn.