slagen als in voor een examen slagen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van Dale geeft als betekenissen voor réussir: doen slagen, tot een goed einde brengen. Bijvoorbeeld: un but (een doelpunt maken), son coup (zijn slag slaan), un examen (voor een examen slagen), un plat (een gerecht voortreffelijk klaarmaken) of un tableau (een mooi schilderij maken).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog als extra : "une réussite" is een kaartspel dat solo gespeeld wordt en meestal door oudere vrouwen. Het werkwoord Réussir wordt vooral gebruikt bij het slagen in examens. Bij overvallers spreekt men "réussir un coup" of een overval slagen. (vooral in krantekoppen)