Wanneer is het de beste tijd om een vraag op GV te stellen?

Ik bedoel wanneer is de kans het grootst dat je de slimste antwoorden krijgt? Ik constateerde al eerder dat als het druk op de site is dat 95% van je antwoorden in 1 uur tijd binnen zijn gekomen. Als het rustig is wordt dit in 4 uur.

1. Betekent dat nu juist dat je de vraag op het drukste moment van de dag moet stellen? Er zijn dan de meeste mensen on-line en de kans is toch het grootst dat er dan een slim antwoord tussen zit? Zo ja wanneer is dat dan? En welke dag is dan het beste?

2. Betekent dat nu dat je juist de vraag moet stellen als de slimste mensen on-line zijn? Zo ja wanneer is dat dan? En welke dag is dan het beste?

3. Of maak het volgens jou niet uit?

16-4:21.31 Mijn vraag is achterhaalt door de nieuwe mogelijkheden. Een nog weinig beantwoorde vraag blijft nu langer zichtbaar. Dus ik sluit deze.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Het probleem is niet het tijdstip van vragen, maar het probleem is dat de mensen altijd de nieuwste vragen willen beantwoorden. Hierdoor worden de oude vragen in vergetelheid gebracht. Er zou een tabblad moeten komen, nieuw sinds laatste bezoek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Nieuw sinds laatste bezoek" zou inderdaad handig zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed idee. De vraag is of het technisch haalbaar is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In principe is alles is haalbaar! Het is alleen de vraag of de developer tijd/zin heeft om dit er in te bakken. Ben zelf ook programmeur, vandaar deze uitspraak ;) Deze vraag heb ik ook al via contact gemeld, misschien is het een idee om deze wens door meerdere mensen te beleggen via contact, waardoor dit sneller opgepakt zal worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om het per gebruiker bij te houden zal toch veel database ruimte kosten? Zou het ook niet een investeringsvraagstuk kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe ik denk dat het opgelost kan worden is als volgt, als een gebruiker zijn GV sluit, wordt het laatste vraag (unieke ID van de vraag) opgeslagen voor die gebruiker, dus 1 integer voor 1 gebruiker. Vervolgens als de gebruiker weer inlogt en klikt op het tabje, "Nieuw" word deze lijst gefilter t/m het laatste opgeslagen ID. Het principe van filter is gelijk aan "Beantwoord"

Andere antwoorden (3)

Wanneer je een vraag stelt dan geef je de gebruikers van GV een week de tijd om te antwoorden. En in die week zullen er rustige en drukke tijden zijn. Voor mij maakt het niet echt uit, wanneer je de vraag stelt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet dat je ze week de tijd geeft. het blijkt echter dan na 1 uur resp 4 uur 95% van de antwoorden die je ooit gaat krijgen reeds binnen zijn gekomen. Als je dit betwijfelt moet je het zelf maar eens uitproberen. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet uit eigen ervaring hoe GV werkt. Blijft alleen de discussie ontstaan dat het in principe niet uit maakt, wanneer je een vraag stelt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet ook hoe GV werkt. Ik hoef alleen maar te kijken naar mijn eigen vragen om te weten dat je na de eerste 1 a 4 uur de meeste antwoorden wel binnen hebt gekregen. Het naar mening dus wel uit wanneer je een vraag stelt ? Als op top drukte je vraag heel snel van het hoofdscherm verdwijnt versus een rustig moment dat je vraag lang op het hoofdscherm staat. Wellicht blijken de slimste mensen wel zondagochtend op deze site te zijn?
Hoeveel en wat voor antwoorden je krijgt hangt denk ik voornamelijk van je vraag af. Sommige vragen zijn gewoon niet eens de moeite waard om te beantwoorden of vragen gewoon om een ludiek antwoord. Die vragen kun je wel een week laten staan, maar krijgen daardoor niet meer antwoorden.
Als je vraag interessant is en goed geformuleerd zal hij meer aandacht trekken en serieus beantwoord worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het helemaal met BVB eens ! Laat zien wat de nieuwste vragen zijn sinds je laatste bezoek.

Wanneer je de vraag moet stellen, ik denk dat je overdag de meeste kans maakt, maar hoe laat precies ? Dat maakt volgens mij niet zoveel uit. Wat betreft de dag, doe het op een door de weekse dag en niet in het weekend !