Als ik een vraag stel ,kost dit punten.Naar mijn mening is dit niet bevordelijk om vragenstellers te krijgen.Of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Het is inderdaad een wisselwerking tussen het voorkomen van onzinnige vragen, begrijpelijkheid en een evenwichtige punten 'economie'. We nemen in ieder geval alle feedback mee bij het bepalen van de uiteindelijke puntenverdeling!

Overigens heeft de vragensteller panteao met deze vraag juist punten verdiend doordat 3 mensen de vraag interessant vinden, maar nogmaals, we zijn ons nog aan het beraden over de uiteindelijke punten ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een vraag stellen kost inderdaad 5 punten, echter als je een vraag sluit krijg je weer 3 punten terug. Verder krijg je ook 1 punt per keer dat iemand een vraag 'interessant' vindt.

Een vraag stellen kost (ervan uitgaande dat je de vraag ook weer sluit) uiteindelijk dus maximaal 2 punten, en kan zelfs punten opleveren als meerdere mensen deze vraag interessant vinden.

Zie overigens ook http://www.goeievraag.nl/help/punten#acties voor een overzicht van alle punten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind dat niet heel handig Pim.
Zelf ben ik nogal terughoudend met fvragen als 'interressant' aan te merken.
Dit komt doordat het markeren direct effect heeft op de gesuggereerde vragen.
Ik kan dus niet een vraag interressant vinden, zonder dat ik mijn toekomstige suggesties aantast.
En die wil ik juist zo puur mogelijk houden bij mijn hoofd-interresses (als je begrijpt wat ik bedoel).

Is het een idee om een punt toe te kennen per ontvangen antwoord die meer 'duimen omhoog' dan 'duimen omlaag' krijgt?
Dit eventueel met een maximum van 2 punten per gestelde vraag?
(-5 voor vraagstellen / +3 voor sluiten vraag / +2 levert dan per saldo 0 punten op).
Op die manier heeft elke gebruiker ook veel meer effect op de community (je thumbs up / thumbs down worden nog belangrijker, niet alleen maar voor je eigen punten).
Bovendien zou je het saldo thumps up / thumps down zelf van invloed kunnen laten zijn op puntengunning aan de antwoordgever, dit om de kans op onzin antwoorden te verminderen.

Nu ik toch met een sugestie bezig ben.
Ik mis de optie om mijn antwoord te zien in een 'preview'.
Lastig teruglezen nu waar ik typefouten heb gemaakt of wellciht incompleet ben geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met de eerste alinea bedoel ik dus dat ik een vraag zou willen kunnen waarderen zonder dat die meerdere onderwerpen uit die categorie steeds terug komen tussen de suggesties.
of zijn die suggesties dynamisch en gaan die slecht van de laatste paar 'markeringen' uit?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog wat dingetjes: Komt er nog een online-indicator?
Zodat je kan zien welke gebruiker (recentelijk) online was hier? Komt er nog een messaging systeem zoals dat er ook was op Lycos IQ?
Om zo contact te houden met mede-gebruikers buiten het vragenstellen om (het sociale aspect).
Ik bedoel niet zozeer een forum, chat of shoutbox, maar echt een PM systeem. Welke plannen zijn er om GV! kenbaar te maken onder het grotere publiek.
Dit om te voorkomen dat GV! een te klein groepje blijft van kennissen.
Da's wel gezellig hoor, maar de kennisverkrijging stolt dan op een bepaald moment.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor de feedback en de ideeën, we gaan er zeker mee aan de slag. We hebben grote plannen om van Goeie Vraag een veelgebruikt platform te maken, maar welke precies, dat houden we nog even verborgen :)
Zelf vind ik het ook geen al te goed principe. Aan de ene kant voorkom je misschien wel domme vragen maar ik stel nu minder tot geen vragen omdat het me punten kost. En ik maar moet afwachten hoe vaak iemand klikt op 'goede vraag'.