Is het niet te gemakkelijk om punten te verdienen op gv?

Als je beantwoord krijg je al 2 punten. Dus als je maar op zoveel mogelijk vragen antwoord geeft en het wordt nog vaak positief beantwoord heb je toch zo je punten bij elkaar.
Je antwoord hoeft niet eens correct te zijn.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ja, het is best makkelijk punten verdienen. Ik kan niet zeggen dat die punten er helemaal niets toe doen, want ik merk dat ik het best leuk vind als ik scoor. Toch is het niet mijn intentie om antwoorden te geven om de punten. Als ik bijv. zie dat mijn antwoord niets meer toevoegt, laat ik het.
Ik doe nu een week mee, dus echt deskundig ben ik (nog) niet. Toch heb ik als gebruiker her en der wat bedenkingen. Bij mij zitten die vooral op het gebied van het vragenstellen. Misschien kan er een antwoord op gegeven worden als ik mijn bedenkingen in een vraag formuleer....
Maar dit is geen vraag meer op jouw antwoord. Je moet er maar vanuit gaan dat men de vragen naar beste kunnen beantwoord en dat de punten slechts een bijkomstigheid zijn en GEEN DOEL.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Klopt, ook als ik een onzin antwoord zou geven krijg ik punten.

Dat is weer een meerwaarde van minpunten bij duimpjes omlaag. (daar gaan we weer :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, maar voor een incorrect antwoord krijg je, als het goed is, geen "duimpjes omhoog" en je zult zeker niet als beste antwoord worden gekozen, wat 10 punten oplevert. Het loont dus wel om een goed antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt de vrijheid om iedere vraag te beantwoorden, als er b.v. 15 vragen gesteld zijn,kun je inderdaad 30 punten verdienen.
Maar je kunt alleen maar extra punten verdienen door een goed antwoord te geven,en indien dit door de anderen als goed met een duimpje omhoog gewaardeerd wordt.
En voor het beste antwoord waardering krijg je dan 10 punten.

Dus wat heet makkelijk,gewoon serieus je best doen.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat niet om de punten maar wel om de leergierigheid , het waarom van de waarom en de toffe antwoorden op moeilijke vragen of omgekeerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms vind ik een vraag heel leuk of denk ik: hoe komt iemand erop. Als ik dan tijd heb, ga ik zelf eens op google (of waar dan ook) zoeken wat het antwoord is. Dat je er dan punten voor krijgt is leuk meegenomen :-) ik vind het vooral leuk om zelf te weten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk doet iedereen zijn stinkende best een waardevol antwoord te geven ook al leen je dat antwoord op internet, je heb toch je best gedaan om de vraagsteller zo goed mogelijk te informeren. En doe je je best niet dan krijg je een gewraakt duimpje omlaag en dat kan iedereen zien en dat is echt balen. Soms krijg je hem ook als je wel je best doet dan baal je nog meer . Maar je blijft hierdoor wel scherp.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik had voorheen al ergens geschreven dat het beter zou zijn , wie ben ik, om vb een top te maken van de BESTE BEANTWOORDER, dus die het hoogste aantal beste antwoorden in ogen van de vragenstellers behaald heeft.
Het gaat hier toch om het kwalitatief beantwoorden dan eerder om het kwantitatieve.
Eveneens vind ik een kleinere beloning voor het beantwoorden zinvoller. Dan komen er zo niet van die 'rushes' op wanneer er een nieuwe vraag komt.
Ik merk leden die redelijk hoog genoteerd staan maar toch een laag percentage 'beste antwoord' scoren. Dat zou anders kunnen.
Vind ik...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
totaal niet akkoord. Vragen dienen er om beantwoord te worden inderdaad én om zoveel mogelijk het beste te geven.
Maar een goed vb ben jezelf. Je ligt onder het gemiddelde en staat aan de top. Wat betekent dit : ijver. Is goed, maar levert niet steeds het beste antwoord en daar zijn we hiervoor.
De rushes zijn er nog steeds, kijk maar naar wanneer we alle 4 hetzelfde antwoord gaven.
Mooi vb is Ruth, helemaal niks tegen deze persoon, maar heeft bijna de top van de week en heeft 6% 'beste antwoord'.
Ik kan als ik wil jou in punten kloppen deze week als ik nog op elke vraag een antwoord geef tegen het eind van vandaag en dat vond ik niet goed. En ik kan op alle vragen zomaar iets schrijven.
Er mag een lijst zijn van punten maar dan zou ik deze noemen bv 'top ijver' en de andere lijst "top beste antwoord".
Ik vind de laatste kwalitatief beter dan de eerste, waarom : de mensen weten dan ook direct wie er vrij degelijke antwoorden geeft.
En versta mij hier niet verkeerd, dat doen de meeste hier van de top, maar ik vind die top zoals PIM schreef het nadenken waard.
Maar dan sta jij niet meer nummer 1...sorry ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als jij dit ziet als ruzie dan hou je niet van een potje discussie. Mijn argumenten zijn 'ruzieloos' gestaafd en ik geef gewoon mijn mening en heb helemaal niets tegen jou.
Ik heb ook een mening en deze heb ik zonder brutaal te zijn verwoord.
Als jij dit zo vind , excuses hiervoor, maar mijn argumenten en wensen zijn duidelijk. Als ik vind dat er zo'n lijst màg komen van beste antwoorder dan mag dit toch of niet?
Rare reactie van jou maar het is je vergeven hoor.
En er staat telkens een ;-) achter; is als grap bedoeld hoor...
Mijn doel : systeem toetsen voor verbetering...that's all
zow weer 2 punten :)