Als een eend 10 sec. heeft om de treinbaan over te steken en een trein met 100 km per uur aankomt met nog 100 m te gaan, overleeft de eend het dan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (13)

Kleine kans
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ik denk dat de eend wordt overreden of de eend moet heel veel geluk hebben!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus de trein doet 6 sec voor die 100 meter. als eend 10 sec nodig heeft om verticaal te dwarsen vrees ik ergste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De trein rijdt 100 km/u. Dat is ongeveer 27,7 meter per seconde. Dat betekent dat de trein ongeveer 3,6 seconden nodig heeft over de 100 meter. Dus, nee, de eend overleeft het niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De trein rijdt dan bijna 28 meter per seconde. Die is dus bij de eend als die bijna halverwege de oversteek is.
Omdat de wielen aan de zijkant zitten rijdt de trein over de eend heen zonder hem te raken, en overleeft de eend.
Tenzij de de eend doorloopt, en de trein héél erg lang is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De trein is na ongeveer 3,6 seconden ter hoogte van de eend. De eend is dus nog niet aan de overkant als de trein eraan komt. Als hij loopt overleeft hij het misschien omdat hij onder de trein past. Als de eend vliegt en hij vliegt hoog genoeg overleeft hij het zeker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt eraan hoe hoog de eens vliegt ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
eens = eend
er staat in je vraag niet of de eend ook daadwerkelijk gaat oversteken, als ie blijft zitten waar ie zit overleeft ie het. anders: 100 km/u is ca. 28meter per seconde, binnen 4 seconde is de trein op plek des onheils, terwijl de eens nog 6 seconde nodig had om de overkant te bereiken. Hij is dus nog niet eens halverwege......... de botsing zal ie met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet overleven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een eend kan prima onder de trein overleven. Ook al loopt de eend door dan is de trein al weg voordat de eend bij de andere rail is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zo'n eend is het niet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan zit de eend net onder 't midden van de trein. Als ie bukt kan ie 't overleven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als niemand de w.c. doortrekt vast wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ook al zit ie dan 'onder' de trein, tussen de wielen dus. De krachten onder de trein vrijkomen zijn zo groot dat de eend uit elkaar gereten wordt. Ik heb dat daadwerkelijk zien gebeuren: niet met een eend, maar met een andere vogel, die tussen de wielen van een vrachtauto overstak.