Ik ben 65 en wil nog een jaar doorwerken wat verandert er voor mij en mijn baas?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (3)

Volgens mij niks. Je krijgt dan alleen nog een jaar je salaris ipv een pensioen. Dat lijkt me 't enige verschil.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en je houdt netto meer over omdat je minder premies ed af hoeft te dragen aan de staat
De werknemers boven de 65 jaar mogen contracten aangeboden krijgen van 3 maanden, welke eindeloos verlengd mogen worden. Dit is een groot verschil met werknemers onder de 65 jaar, immers daarvoor geldt dat zij bij meer 3 aaneengesloten contracten, recht hebben op een contract voor onbepaalde tijd.Dit betekent dat werknemers boven de 65 jaar middels deze CAO minder beschermt zijn door het arbeidsrecht dan andere werknemers. Werkgevers kunnen met deze flexibiliteit blij zijn, omdat het risico op ziekte van een 65 plusser nog zeer slecht verzekerbaar is. Met een keten van tijdelijke contracten voorkomt u dus een langdurige doorbetalingsverplichting (immers normaliter twee jaar). Deze CAO brengt dus minder risico’s voor werkgevers met zich mee, zodat zij het ‘oude goud’ in kunnen zetten in deze tijden van krapte op de arbeidsmarkt. De bedoeling van deze CAO is dan ook dat 65 plussers gemakkelijker ingezet kunnen worden als zij dat wensen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je wordt aanzienlijk goedkoper voor je werkgever.

Je werkgever betaalt veel lasten niet meer.
Deze gaan maar tot 65 jaar