Kan een schimmel gaan schimmelen?

bijv champignon is een schimmel. kan er een schimmel op een schimmel groeien?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
14.3K

Het beste antwoord

Schimmels zijn eigenlijk planten zonder bladgroen. Omdat ze geen bladgroen hebben, moeten ze hun voeding uit andere levende of dode planten halen. Veel soorten schimmels vormen ook paddestoelen, maar niet allemaal. Deze paddestoelen zijn de vruchtlichamen van de schimmel. Hieruit komen de sporen voor weer nieuwe schimmels. Als de paddestoelen aftakelen kunnen andere soorten schimmels deze paddestoelen weer opeten. Dus een schimmel kan gaan schimmelen!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Natuurlijk wel, alles kan namelijk schimmelen als je kijkt naar eten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Laat een bakje champignons maar lang genoeg in de koelkast staan. Eerst gaan ze rotten. Krijg je van die zachte zwarte champignons. Daarna kunnen ze nog een heleboel andere kleuren krijgen inclusief schimmel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jazeker, denk maar aan een paddestoel die je in de winkel koopt, en die na verloop van tijd toch ook slecht wordt door rottingsverschijnsel/schimmelvorming maar dan een andere soort schimmel.
Dus het is mogelijk ja.
Maar toch proberen de paddestoelen eerst op te eten alvorens ze zelf een 'naamgenoot' worden van zichzelf ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat champignons kunnen beschimmelen. ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zagen ze er zo uit als op de illustratie bij het antwoord van Raystef?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ongeveer. Het ziet er uit alsof de paddenstoelen een vaag groenblauwige pluizige laag hebben gekregen.
Als je schimmelkaas lang genoeg laat staan, komen er allerlei nieuwe schimmels op. Mooi om te zien, niet om te eten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een schimmel is een organisme en elk organisme is een potentiële voedingsbron voor andere organismen, dus ook voor andere schimmels.