Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent 'ABN Amro' ?

Ik zat net in de bus toen ik langs een ABN kantoor reed. Nu vroeg ik me af waar de letters voor staan. Kon het alleen niet zo 123 vinden. Wie weet er meer van?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
10.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Algemene Bank Nederland - AMsterdam/ROtterdam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

algemene bank nederland amsteradmse bank rotterdamse bank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Algemene ban Nederland-Amsterdam/Rotterdam bank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ABN AMRO (beiden met hoofdletters, anders worden de oud AMRO medewerkers boos ;-)) komt voort uit een fusie van de ABN Bank en de AMRO bank.
Zelf waren beiden banken al voortgekomen uit verschillende fusies.
ABN Bank uit de fusie tussen de Nederlandse Handel-Maatschappij (opgericht door Willem I) en De Twentsche Bank in 1964.
Amro Bank uit een fusie tussen de Amsterdamsche Bank en de Rotterdamsche Bank, ook in 1964
info uit het boek Wereldwijd Bankieren ABN AMRO 1824 - 1999
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Algemene Bank Nederland= ABN
Amsterdam Rotterdam Bank = AMRO

Wel leuk om te weten ABN is in 1964 weer onstaan uit een fusie van de N.V. Nederlandsche Handel-Maatschappij n de Twentsche Bank.

De Amsterdam bank, en de Rotterdam bank zijn ook in 1964 samen gekomen tot de AMRO bank.

En de Rotterdam bank heeft een hele rijke geschiedis met fusie's en overname tot 1964.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding