' Wat is het tegenovergestelde van vrijheid van meningsuiting?'

Zullen we maar overgaan op vragen die er echt toe doen?

Een antwoord was: " De moderators zijn iig lekker bezig" Deze vraag werd natuurlijk gelijk verwijderd om de stelling die deze persoon wilde neerzetten te ondersteunen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
8.1K

Het beste antwoord

Een totalitair regime is een geschiedfilosofisch systeem waarin alleen plaats is voor één visie. In de regel is dit een dictatuur maar het is niet perce een kenmerk van een dictatuur. Dergelijke systemen kenmerken zich door hun eigen mening als de enige juiste te zien. Mensen die een andere mening zijn toegedaan worden verwijderd soms op de meest verschrikkelijke wijze. Net zoals hier eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

gevangenschap van opgelegde antwoorden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jij snapt het.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry hoor: ik had niet door dat dit nog steeds betrekking had op een andere vraag.........
Lekker belangrijk allemaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De plicht je mond te houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vrijheid van geen meningsuiting!?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kapitalisme, communisme, islam, katholicisme, dus elke religie, elke politieke partij, elke institutie, elke partij, elke vereniging is het tegenovergestelde van vrijheid van meningsuiting. Alleen iemand die zich nergens bij aangesloten heeft is vrij om wat dan ook te zeggen. Hij heeft niets te verdedigen, niets hoog te houden, niets te verliezen, alleen hij heeft vrijheid van meningsuiting. Al het andere is het tegenovergestelde van vrijheid van meningsuiting... Dus hoor je ergens bij dan heb je geen vrijheid van meningsuiting...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vrije gedachte zonder dat je die mag zeggen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn mening van vrijheidsuiting is zo compleet anders als de voorvechters van vrijheid van meningsuiting.
Die hebben wel een mening en die uiten ze. Mijn mening is dat je de vrijheid daartoe moet verdienen. Door op zijn minst NA te denken over je mening VOORDAT je hem uit.
Dan ben ik zeer wel bereid te luisteren naar die mening. Zoniet, dan behoud ik mij de vrijheid van jouwmeningnegeren voor. Leve de vrijheid van dommemeningsnegeren!!!