Mijn vissen zijn de laatste tijd iets drukker geworden komt dat door de lente kriebels of iets anders?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik ken dit gedrag van mijn eigen vissen. Ze staan dan op het punt the paren (paaien in de vis terminologie). Het aquarium lijkt dan wel te klein voor een paar vissen, water wordt ineens iets troebeler, maar meesatl is het snel weer over. Als je goed kijkt, zul je ook kuit op de bodem zien liggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lentekriebels of paaidrang, het komt op hetzelfde neer en zorgt er inderdaad voor dat vissen drukker kunnen worden in het voorjaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja door stijging van de temperatuur van het water worden vissen actiever.
Ik heb dat ook in de lente