Wat vinden van mijn naam? Op mijn werkvloer vinden ze na 2 jaar nog steeds moeilijk om het goed uit te spreken.

Wat is de beste manier om hiervoor een ezelsbrug te maken?

Wat vinden jullie van mijn naam? Op mijn werkvloer vinden ze na 2 jaar nog steeds moeilijk om het goed uit te spreken.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Eigenlijk vind ik dat je collega's het moeten blijven proberen het goed te doen. Ik geef trainingen en dan kom ik veel mensen tegen met moeilijke namen. Ik vraag dan gewoon hoe ik de naam uit moet spreken en oefen dat een paar keer. Ik merk dat mijn cursisten dat niet stom vinden, ze vinden het juist prettig dat iemand het probeert. En als het eenmaal gelukt is, vergeet niemand jouw naam meer!
Als je met ezelsbruggetjes gaat beginnen, dan denk ik dat mensen te snel een nickname verzinnen.
Al wel eens je naam fonetisch op papier gezet? Dan heb je wel direct een geweldige ijsbreker om een gesprek met een onbekende te beginnen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Als het je echte naam is (wat ik betwijfel) zou een naamsverandering misschien een optie zijn. Heb het 15 min. geprobeerd maar lukt me echt niet om dit behoorlijk uit te spreken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zou het niet mijn echte naam kunnen zijn. India heten meerdere mensen zo (zuidelijke deel van India).
Je kan denk ik beter je naam veranderen naar een normaal uitspreekbare naam als je wil dat je collega's je bij je naam noemen.

En anders kan je zo'n kussentje kopen waar je een tekst in kan spreken en dan steeds afspelen. En als je die altijd bij je hebt dan kunnen de mensen even luisteren hoe het ookweer klinkt voor ze ietse zeggen..

Maar denk toch dat de eerste optie beter is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken iemand uit Albanie en die heeft als ezelsbrug voor z'n achternaam: "kotsen en tzatziki"... Dan ben je er zeker van dat iedereen je naam onthoudt. Ik ben nog aan het brainstormen voor een geschikte..... wordt vervolgd...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou een afkorting (uitspreekbare) aannemen die voor jou goed voelt, hoe vaak noemen ze je Pino?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pino?, ik heb wel een lange naam, maar gelukkig heet ik geen Jan (met een korte achternaam).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nou ik zou jan anders geen slecht alternatief vinden.
misschien kun je je ouders voor het gerecht slepen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij hadden voreger ook eenjongetje in het voetbal team met een lastige naam. Ik ben er nooit achter gekomen wat die nou was. Iedereen noemde hem Jantje Jansen. Zo stond hij zelfs ingeschreven bij de club.
Gewoon een afkorting (/nickname) gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mag dat wel, een nickname?? ik bedoel voor je dagelijkse leven? Op het net is dat geen probleem, maar in werkelijkheid?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja dat mag gewoon, alleen bij officiele instanties moet je je echte naam gebruiken.
mocht je dat ook niet meer willen kun je natuurlijk een naamsverandering aanvragen en dan wordt Pandu officieel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mmm ... jouw naam is ook best onuitspreekbaar. Een chinese collega dacht dat je naam iets met makeup-voor-de-doden te maken heeft, of dat het niet chinees is maar Japans :-)
Waar komt deze naam vandaan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou denk ik al een groot verschil zijn als je naam pundorika purokaya zou zijn.
Vooral de laatste lettergrepen zijn voor nederlanders teveel en te moeilijk.

Ik hoop alleen niet dat je namen een betekenis hebben die door ze af te korten verloren gaan.
Succes met het bedenken van een nickname.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou om te beginnen hem (zuiver) fonetisch opschrijven. Doe jij het niet zal ik het dalijk hieronder eens voor je proberen.

(Maar beter doe je het zelf want jij kent de juiste uitspraak van je naam als geen ander.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou je gewoon peter noemen :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Pundorikakhshya Purokayastha;

Niet echt gangbaar of makkelijk te onthouden. Ik zou er over nadenken mijn voornaam in de dagelijkse omgang tot 'Pundor' af te korten maar mijn achternaam gewoon te gebruiken zoals hij is; die is met een beetje moeite ook nog wel te onthouden en uit te spreken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb je naam een aantal keren hardop uitgesproken, en nu kan ik hem zo zeggen. Volgens mij moeten je collega's beter oefenen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan me prima voorstellen dat men moeite heeft om je naam uit te spreken hoor. Het zijn combinaties van letters die we niet gewend zijn hier te gebruiken en het is ook nog is een enorm lange naam.. Maar het gaat meer om wat jij ervan vindt natuurlijk, als je het vervelend vindt dat mensen je naam niet uit kunnen spreken zou je een verkorte versie kunnen bedenken ervan. Dat doen veel Polen ook om het voor ons wat makkelijker te maken :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet of jongen of meisje bent maar ik heb 2 opties gevonden:

Jongensnaam : Pundo
Meisjesnaam : Pundorika

Ik hoop dat het een idee is! ;P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je collega's niet zelf een nickname voor je hebben die positief is, zou je er zelf een kunnen verzinnen. Je kunt je toch voorstellen als "Hallo, ik heet Pundokrajktrikdjrt, noem me maar Poendo" ??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pundorikakhshya Purokayastha =>

Pundorika khshya Purokaya stha =>

Poendorika Ksieja Poerokaja Sta =>

Poendo Rika Ksieja, Poero Kaja Sta =>

Mmmm....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pundo klinkt iiig beter dan kak maar kak vergeten mensen nooit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoop niet dat mensen je kak noemen. Mij noemen ze TingTong.. dat is ook erg
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het gewoon afkorten naar PP