Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Omdat onze voorouders uit de bomen komen.

Als je vinders dezelfde lengte zouden hebben zitten ze elkaar in de weg als je van tak naar tak slingert, en heb je dus een grotere kans dat je uit de boom pl... sorry, valt.

Bij gevaar werden onze voorouders die uit de boom vielen opgevreten en kregen dus minder nakomelingen. De eigenschap "even-lange-vingers" is dus generatie na generatie uiteindelijk verdwenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In eerste instantie erfelijkheid en in tweede instantie de omgeving waarin je opgroeit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ah... Ik dacht dat je bedoelde verschillen tussen mensen onderling. Maar nu ik je vraag opnieuw lees denk ik dat je dat niet bedoelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee lengte van de vingers haha.
Om zo iets goed in grip te nemen, en je lichamelijk balans hiermee te creëren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
John Manning, een ontdekker aan de universiteit van Liverpool, denkt dat het aan de hoeveelheid sexhormonen in je lichaam ligt.

Langere ringvingers worden aangetroffen bij mannen die een hoog niveau testosteron hebben, dat beschermt tegen hartziekten bij mannen. Jongere slachtoffers van hartaanvallen met korte ringvingers hebben een veel lager niveau testosteron.

Hoe dit dat bij vrouwen zit weet ik ook niet.
En natuurlijk blijft ook de vraag over hoe het zit met de middelvinger, pink en duim.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Anders weet je niet welke vinger je naar iemand op moet steken als je een 'statement' wilt maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Anders zitten je handschoenen niet goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan kan je tegelijkertijd biertje en borrelnootjes vast houden. Terwijl je andere hand "vrij" is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vandaar het werkwoord vrijen? Vanwege het vrij zijn van twee handen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja het is inderdaad traditioneel om je biertje dan weg te zetten en je sokken uit trekken. Welke van de twee ze nou ook alweer belangrijker vinden weet ik niet.
Door de evolutie.
Want veschillende lengtes samen zijn handiger, met betrekking tot grip enzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moet je je vingers eens krommen totdat de vingertopjes je handpalm raken. Dan liggen de topjes keurig gelijk op een rijtje. Dat is handig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding