Het grijze gebied?

Is dat nou puur twijfel of vaag of heeft iemand een duidelijke verklaring of uitleg?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
9.1K

Het beste antwoord

Hiermee wordt symbolisch aangegeven dat niet alles zwart-wit is. De waarheid ligt in het midden.

Het gaat hier niet zozeer om twijfel aan te geven, maar dat een complex probleem van meerdere perspectieven bekeken kan worden en er dus meerdere "waarheden" zijn.

De oplossing ligt dan ergens "in het grijze gebied". Dus je zou het vaag kunnen noemen, ja.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Beetje grijze vraag... Als bij mij iets niet wit of zwart is dan houd ik het op het grijze gebied. Dus er tussenin.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit ligt tussen het witte en het zwarte gebied in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iets kan zowel niet-zwart als niet-wit zijn.
Dan houdt je nog oneindig veel mogelijkheden over, die zich in 'het grijze' gebied bevinden.

Het grijze gebied wil niet perse zeggen dat er geen absolute waarheid is. Er zit er altijd één het dichtste bij de exact juiste kleur uit die oneindig vele mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Grijs is heel lichtzwart!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
grijs is zwart en wit samen, dus er tussenin
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms ben je voor een bepaalde stelling, terwijl je op een ander moment ertegen kan zijn. Dan is het dus geen zwart/wit , maar meer grijs
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is bij mij om de hoek. Alleen maar bejaarden die heel vaag doen.