Dat ligt eraan hoe lang de energiebron meegaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aangezien elke vorm van energie eindig is... nee. Zou het wel zo zijn heb jij al bijna een perpetuum mobile.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De klok blijft zolang lopen als dat deze functioneert. Tijd blijft echter altijd lopen. Ik neem aan dat je dit laatste bedoelt.

Zelfs al verdwijnt deze aarde, de tijd gaat gewoon door. Zelfs al verdwijnt het heelal, tijd blijft altijd bestaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tijd was er altijd al. Er is geen begin en geen einde. Tijd is er altijd al geweest. Alleen kunnen wij "de mensheid" het pas vanaf een bepaald punt meten. Voordat de aarde ontstond was er al een heelal. Voordat dit heelal ontstond was er al iets anders. Alleen dat iets kunnen wij niet ontdekken / meten / zien, dit maakt het echter niet onbestaand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijd bestaat niet als je het niet meet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens jouw redenatie bestaat er dus ook geen gevoel, warmte of weerstand.....
Zolang de kennis maar vermeerderd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geenstommenantwoordengeven.nl/nudoejehetweer.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn vraag werd verwijderd, omdat het de kennis niet zou vermeerderen. Dus kwam ik hier ook op antwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
welke vraag?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is viezer
dan smegma.
Bij het einde der tijden stopt het.
Als het leven is opgehouden zijn er geen waarnemers meer en daardoor ook geen tijd.
Tijd is een verzinsel van de mens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De tijd is geen verzinsel van de mens. De manier waarop de tijd wordt bijgehouden daarentegen wel.

Je kunt het heelal beschouwen als een gesloten thermodynamisch systeem. Het is een gevolg van de tweede wet van de thermodynamica dat de entropie in een gesloten thermodynamisch systeem toeneemt. Omdat de entropie met de het verstrekken van de tijd MOET toenemen is de tijd ingebakken met het heelal. 2 halen 1 betalen...

De tijd zal altijd door blijven gaan, zelfs wanneer de laatste atoomklokken het begeven en de mens de weg van de dodo heeft genomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen weet je niet of het heelal een gesloten thermodynamisch systeem is. Je antwoord is gebasseerd op een aanname, niet fout maar ook niet perse goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is een boude uitspraak om aan te nemen dat het heelal een gesloten systeem is. Dat terwijl we nog lang niet weten wat er allemaal in het heelal is. Maar je moet aannames en versimpelingen maken om een model te kunnen vormen. Door aan te nemen dat het heelal een gesloten systeem is, kan men met de klassieke thermodynamica heel goed uit de voeten.
Sorry maar een klok loopt niet.

Een mens of dier loopt.

Een klok (uurwerk) werkt of werkt niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang de batterij niet leeg is, en je hem tijdig opwindt blijft hij lopen