Mag een werkgever een werknemer in loon omlaag laten gaan bij het aanbieden van een andere functie ( teveel aan leidinggevend personeel )?

Wat is de rol in deze van de ONDERNEMINSRAAD ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat mag de werkgever als dat salaris bij de nieuwe functie past. En dan geldt veelal het principe "take it, or leave it". Met andere woorden. Als je hier niet mee accoord gaat dan zal de werkgever wellicht een ontslagprocedure starten op grond van personeelsoverschot, of bedrijfseconomische redenen. Voor dat laatste krijgt de werkgever ten alle tijden een ontslagvergunning van het CWI...

Of dat de OR hier een rol in kan spelen durf ik je niet te zeggen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben bang van wel, helemaal omdat je een andere functie krijgt, waar dus een ander salaris bij hoort. Je kunt aangeven in dezelfde functie te willen blijven, of het inderdaad eens met de OR bespreken. Je zou ook kunnen proberen een hele groep leidinggevend personeel bij elkaar te rapen in erover in staking te gaan, maar ik weet niet of je daar veel mee bereikt in deze tijd. Succes in ieder geval!