Wat is de naam v/e object waar je ronde, kartonnen schijven kon insteken vol met kleine prentjes, die het toestel als een slideshow toont.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Antwoorden (6)

Een Viewmaster. Duurde even voordat ik het gevonden had...

Ik weet niet of het zo heette in Nederland maar ik heb een mooie site voor je gevonden..... :) Ah vroeger!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het was ook nog eens 3D!! :D
Viewmaster! Aaah, trip to memory lane... Disneys Sneeuwwitje...

Leuke vraag zeg. Viewmaster dus. Taalvervuiling was toen ook al een feit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'View-Master' is inderdaad de merknaam van het apparaat met de ronde kartonnen schijven met prentjes die we kennen van vroeger (ik weet nog de slideshow van de race tussen de haas en de schildpad, ach nostalgie...)

De soortnaam voor zo'n apparaat om 3D foto's te bekijken is 'stereoscoop'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De view master blijkt al 70 jaar oud te zijn! Toch opmerkelijk dat er, in de tijd van digitale electronica, nog steeds geen vervanger/opvolger voor is, die hetzelfde stereoscopische genoegen verschaft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben dan al op een leeftijd dat ik kan zeggen er 1 destijds op verjaardag gekregen te hebben, de schijfjes kon je nieuw bij Blokker kopen. Allemaal spannende avonturen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bestaat dit apparaat dan nog steeds ?