Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie was Jan Glijnis? Ik heb jarenlang aan de Jan Glijnisweg gewoond (in Heerhugowaard) maar heb nooit kunnen achterhalen wie Jan Glijnis was.

Ik heb in ieder geval Google geraadpleegd, maar daar en ik nog niets wijzer van geworden. Misschien dat het een rechterhand was van Heer Hugo?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

De straten in de omgeving zijn van schrijvers, dus lijkt het dat Jan Glijnis ook een schrijver was. Je zou het eens bij de gemeente Heerhugowaard kunnen navragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien dat het verwijst naar de oud burgemeester van Zijpe, de heer GJ Glijnis. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een schrijver was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuke puzzel. Ik gok dat hij onderwijzer was en woonde in de voormalige onderwijzerswoning aan deze weg. Het is een doorlopende weg die mogelijk grenst aan de schrijversbuurt, dus het lijkt me minder waarschijnlijk dat het een schrijver was.
Een mailtje naar de historische vereniging misschien?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb geen idee maar ik weet wel wie mijn straat naam is:D johan vermeer de schilder ook in heerhugowaard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Glijnis jan is we'll terug te vinden op google, was eoa veehandelaar in noord holland (in de buurt dus ong 1833) .
Maar spel je Glynis dus met y dan is het eoa@schilder(even uit-Googelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding