Wie was Jan Glijnis? Ik heb jarenlang aan de Jan Glijnisweg gewoond (in Heerhugowaard) maar heb nooit kunnen achterhalen wie Jan Glijnis was.

Ik heb in ieder geval Google geraadpleegd, maar daar en ik nog niets wijzer van geworden. Misschien dat het een rechterhand was van Heer Hugo?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
3.3K

Antwoorden (5)

De straten in de omgeving zijn van schrijvers, dus lijkt het dat Jan Glijnis ook een schrijver was. Je zou het eens bij de gemeente Heerhugowaard kunnen navragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien dat het verwijst naar de oud burgemeester van Zijpe, de heer GJ Glijnis. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een schrijver was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuke puzzel. Ik gok dat hij onderwijzer was en woonde in de voormalige onderwijzerswoning aan deze weg. Het is een doorlopende weg die mogelijk grenst aan de schrijversbuurt, dus het lijkt me minder waarschijnlijk dat het een schrijver was.
Een mailtje naar de historische vereniging misschien?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb geen idee maar ik weet wel wie mijn straat naam is:D johan vermeer de schilder ook in heerhugowaard
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Glijnis jan is we'll terug te vinden op google, was eoa veehandelaar in noord holland (in de buurt dus ong 1833) .
Maar spel je Glynis dus met y dan is het eoa@schilder(even uit-Googelen