Is het raar als ik "grijs" een mooie kleur vind? Zijn er meer mensen die "grijs" mooi vinden?

Dank voor al jullie antwoorden!

Picture for question
Antoni
15 jaar geleden
in: Overig
4.8K

Het beste antwoord

Ik vind dit absoluut niet raar. Kleur is zo ontzettend persoonlijk. Mijn favoriete kleur is warm rood. Eén van mijn kinderen zei al op zeer jonge leeftijd: "Ik vind alle kleuren mooi, als het maar blauw is". En .... mijn partner heeft als favoriete kleur: grijs. Nu vindt hij vele tinten grijs mooi. Als hij fotografeert drukt hij het liever in zwart/wit, oftewel grijstinten, af dan in kleur. Eén voordeel: Grijs combineert heel mooi met warm rood. Dus samen komen we, wat kleuren betreft een heel eind!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zwart en wit worden niet als een kleur aangemerkt. Grijs is een mengeling ervan dus is grijs eigenlijk ook geen kleur.

Daarom dit antwoord: Grijs kan ik in combinatie met kleuren best mooi vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee da's niet raar want 2 miljoen van de 7,4 miljoen auto's in Nederland zijn... grijs!!

Persoonlijk snap ik dat totaal niet... Wie wil d'r nu in een auto rondrijden die dezelfde kleur heeft als 't wegdek. Hoe saai wilt u 't hebben? (En dan ook nog vaak zonder licht rondrijden!! Niet erg slim in een auto die dezelfde kleur heeft als 't wegdek.)
Maar ja, da's allemaal erg subjectief natuurlijk. U heeft in elk geval 2 miljoen autoeigenaren achter u staan (even de gevallen met meerdere auto's enzo weggelaten).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wil je weten waar je voorkeur voor grijs vandaan komt, doe dan eens de Luscher kleurentest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vind het ook een mooie kleur
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Grijs is een mengsel van zwart en wit en ik heb er dan ook gemengde gevoelens bij. Het is geen kleur en vooral kleurloos, maar de foto's van Cartier Bresson waren vast niet zo geweldig geweest als hij in kleur had moeten werken. En hoewel ik niet van grijs houdt zijn er heel mooie grijze stoffen.
In ieder geval vloekt het nooit. Houdt je misschien van rust of heb je een hekel aan kritiek?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Ik houd wel van rust, maar ik weet niet of dat te maken heeft met het feit dat ik "grijs" een mooie kleur vind.
Ik vind grijs geen mooie kleur wanneer het niet gecombineerd wordt met andere kleuren.
Maar jij mag je voorkeur hebben, zwart heeft bij mij de voorkeur en is ook geen 'echte 'kleur.