Kan er iets aan gedaan worden dat je nauwelijks nieuwe antwoorden krijgt zodra je vraag uit het hoofdscherm verdwenen is?

Ik heb het bij mij zelf en anderen een beetje gevolgd en in een grafiekje gezet. Na het moment dat je vraag uit beeld is worden er nauwelijks nieuwe antwoorden toegevoegd.
Daar ben ik niet bij mee want snelle beantwoorders zijn niet altijd de beste.

Nu 41 minuten 5 antwoorden (nog steeds in hoofdpagina)

Nu 53 minuten 6 antwoorden en net van het hoofdscherm af. We zullen zien!

De beste oplossingen tot nu toe aangeboden:

1. Maak het que punten aantrekkelijker om op oudere vragen antwoord te geven. 2 punten na 1 dag, 3 punten na 2 of meer bijv.

2. De hoofdpagina vergroten

3. Op de voorpagina of in een aparte tab ook een aantal populaire recente vragen kunnen zetten. De de nog redelijk recente vragen die het meeste in populariteit zijn gestegen sinds ze gesteld zijn.

4. Zet onder de hoofdpagina naast ook

5. Maak het mogelijk om naast een vraag te sluiten de vraag een week in de Reprise Gallarie te plaatsen. De MOD bepaalt dan of dit dan ook daadwerkelijk gebeurt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (11)

Zou niet weten wat er aan te doen maar ben het helemaal met je eens. Schijnbaar wordt er alleen naar de eerste vragen gekeken of als je een maitlje krijgt met hier nog wat vragen in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De pagina zou vergroot kunnen worden, met een overzicht van b.v. 25 vragen.
Je kunt het voorstel indienen via de contactknop onder aan de pagina.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik begrijp je vraag wel maar het is eenvoudigweg een kwestie van keuzes maken. Nieuwe vragen prijken bovenaan de lijstjes en de meest populaire vragen hebben daarnaast nog hun eigen "hitlijst".

Dus om kort te gaan: ja daar zou iets aan gedaan kunnen worden maar dan zal men de gekozen opzet van de site moeten veranderen bijvoorbeeld door een ander waarderingssysteem te introduceren.

Zelf heb ik er overigens geen problemen mee. Vind het eigenlijk wel best en overzichtelijk zo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt er vanaf hoe je het onderzoekt. Als je stelt dat er haast geen antwoorden meer bijkomen, is voornamelijk omdat er een hardcore groep is die iedere vraag al binnen 10 minuten heeft gezien (en geantwoord). Dat lees ik namelijk uit je statistiek ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer het zelf stel een vraag en hou het bij: 95% van de antwoorden krijg je als hij op het hoofd scherm staat. Ik had bijvoorbeeld een vraag waar ik na een uur 5 antwoorden op kreeg. Na 6 dagen kreeg ik er nog slechts 1 bij! NB dat uur heeft te maken met hpoe druk het is en hoe snel je vraag van het hoofdscherm verdwijnt.
Je maakt een goed punt. Goeie Vraag probeert dit probleem te overkomen middels de 'aanbevolen vragen', die elke gebruiker op zijn profielpagina ziet en eventueel dagelijks toegemaild krijgt. Via de aanbevolen vragen probeert Goeie Vraag de nieuwste vragen door te spelen naar de gebruikers die potentieel het beste antwoord kunnen geven. Deze matching wordt gedaan op basis van de door de gebruiker aangegeven interesses, evenals op basis van de vragen die zij markeren als 'Goeie Vraag!'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja dat kan, je vraag nog een keer stellen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wijsneus
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarschijnlijk wel idd
Je zou op de voorpagina of in een aparte tab ook een aantal populaire recente vragen kunnen zetten. Niet de populairste zoals op goeievraag.nl/populair (die hebben vaak al tientallen antwoorden en daar nog een antwoord bij voegen heeft niet zoveel zin) , maar de nog redelijk recente vragen die het meeste in populariteit zijn gestegen sinds ze gesteld zijn (het vaakst beoordeeld als goeievraag of vaak beantwoord).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt het beantwoorden van wat oudere openstaande vragen (mits het aantal antwoorden onder een bep. maximum zit) belonen met 2 punten ipv 1 punt, dan gaan mensen automatisch verder bladeren of er nog 'oude' vragen openstaan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het kan er ook mee te maken hebben dat er na 53 minuten al zoveel antwoorden zijn gegeven dat een nieuw antwoord geen toegevoegde waarde heeft en mensen geen antwoord meer geven.
(nu dus nog wel;))
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de vraag wordt door de vrager gesloten wanneer hij/zij een antwoord naar zijn/haar tevredenheid heeft gehad. soms kan een vrager nog meer (of vooral andere) antwoorden willen maar zijn er geen mensen die deze kunnen geven.
wat ook nog een oplossing kan zijn;
nu staat er onderaan de pagina een knop voor de volgende pagina. dit kan ook verandert worden in het aantal pagina's wat er nog zijn. (zoals bij marktplaats) zo kun je makkelijker naar 'oudere' vragen gaan. nu moet je namelijk steeds doorklikken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen maken ze die knopjes naar de andere pagina's altijd achterlijk klein.
Een mooie oplossing zou zijn: een knop 'willekeurige vraag pakken'.
Maar als een algemene vraag al een aantal antwoorden heeft, dan heeft 't vaak weinig zin meer om ook nog eens antwoord te geven. Gaat 't echter om moeilijke vragen, dan is 't inderdaad lastig om een goed antwoord te krijgen. Velen geven nauwelijks goed antwoord op de wat moeilijkere vragen. Die zou de vragensteller gewoon moeten kunnen verwijderen.

Een andere fantastische optie zou zijn: dat de vragensteller een goed antwoord een willekeurig deel van zijn eigen punten kan oversluizen naar een goede antwoorder!!
Dat stimuleert 't krijgen van zeer goede antwoorden.

Verder vind ik dat er gezocht zou moeten kunnen worden op 't aantal antwoorden dat een vraag tot dan toe gekregen heeft.

Enfin, er zijn velen van dit soort zaken te bedenken.

Het dient gezegd te worden dat answers.yahoo.com veel te weinig mogelijkheden (zoals deze) toegankelijk mogelijk heeft maakt in al die jaren. Er zit zeer traag ontwikkeling in.
Er zijn prachtige systemen mogelijk maar ze worden niet gebruikt.