Als een hond dreigend en blaffen op je af komt stormen.

Hoe weet je dan of hij het spreekwoord:"blaffende honden bijten niet" op de hondeschool heeft geleerd?

blaffen+d

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Het is fysiek onmogelijk voor een hond om te blaffen en te bijten tergelijkertijd, het zijn die luttele momenten tussen het een en het ander die tellen. De meeste honden die blaffend op je af rennen willen alleen maar spelen of proberen je uit te testen. Door niet weg te rennen en hem strak in zijn ogen aan te kijken geef je een reactie die hij niet verwacht. Als een hond niet rent en blijft blaffen moet je op zijn staart letten, kwispelen is altijd goed (daar kwam ik helaas één keer te laat achter). Blaffen is de meest effectieve manier voor een hond om zichzelf kenbaar te maken....als een hond gaat grommen en zijn tanden bloot legt, dan is het rennen geblazen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De hond heeft het spreekwoord: als de mens wegrent is ie bang en kun je hem bijten. Kortom, je weet of een hond gaat bijten obv je eigen reactie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
terugbijten is de beste remedie, in zn nek wel te verstaan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk wil hij alleen maar spelen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
stop
drop
roll
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goeikoop en geenstijl
Kudo: -1
Gewoon, om dat het kan
Dat weet je nooit! Een hond is en blijft een dier en een dier kun je nooit helemaal vertrouwen. Sommige honden zullen niet bijten maar er zijn er ook die wel degelijk bijten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In ieder geval geen angst tonen en hem niet rechtstreeks in zijn ogen kijken maar er net overheen.

Heb je werkelijk genoeg zelfvertrouwen geef je hem de gelegenheid om je even te beruiken. Bijvoorbeld door rustig een dichte (!) hand uit te steken.

Maar zoals al eerder gezegd, het blijven beesten en die zijn per definitie deels onberekenbaar.