Wat wordt er gedaan met het oude postkantoor van Rotterdam?

Het postkantoor op de Coolsingel in Rotterdam staat nu leeg. Wat gaat er mee gebeuren en wanneer?

Picture for question
Antoni
15 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

30 augustus 2007

KPN heeft het historische postkantoor aan de Coolsingel in Rotterdam verkocht. In het gebouw komen winkels en horeca. Mogelijk komt er ook een luxe hotel met conferentieruimten of kantoren.

Dat hebben de kopers, Delta Projectontwikkeling, Redevco Nederland en SNS Property Finance, woensdag meegedeeld. Komende maanden gebruiken zij om het concept verder uit te werken. De partijen verwachten dat het vernieuwde 'postkantoor' pas in 2012 weer opengaat. De herontwikkeling van dit historische gebouw van ruim 28.000 vierkante meter kan beginnen, meldden zij trots.

5 juni 2008

Vastgoedontwikkelaars Delta Projectontwikkeling, Redevco en SNS Property Finance kochten het gebouw voor 45 miljoen euro en presenteerden gisteren hun door architect Ben van Berkel ontworpen toekomstvisie op deze A-locatie in hartje Rotterdam.

Toren
De monumentale hal wordt bij Van Berkel een overdekt winkelgebied, dat dankzij het glazen dak kan rekenen op veel daglicht. Ver uitstekend boven het uiteraard grondig beschermde Rijksmonument van Bremer verrijst in Van Berkels plan een 70 meter hoge toren, gesitueerd op het voormalige expeditiehof, waar de busjes van het postbedrijf decennialang af en aan reden.

Die toren, met 200 hotelkamers en long stay-appartementen, krijgt vloeiende wandelverbindingen met de oudbouw, maar staat verder op eigen benen. Om een goede verankering te waarborgen moeten de bouwers niet alleen 70 meter de lucht, maar ook 70 meter de grond in.