aansluiten van een dalderop boiler

hoe sluit ik een boiler aan

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (2)

hoe kundig je misschien ook bent, laat het aan de installateur over. Als je hem zelf plaatst en er breekt brand uit door verkeerde installatie heb je ook nog een probleem met je verzekering.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uitmeten waar gas- en wateraansluitingen moeten komen, ophangbeugels fatsoenlijk bevestingen (4 mm boven berekende aansluiting zodat druk op leidingen wordt verminderd) en ophangen die zoot.

Niet lastig, gewoon doen. De waarschuwing terzake brand is nauwelijks relevant: verbranding vindt plaats IN de machine en is een gecontroleerd proces van het apparaat. Ik heb -nog nooit- over een boilerbrand gehoord, en mocht dat wel gebeuren is aannemelijker dat de machine niet deugdelijk was...

Test wel, uitdrukkelijk, of de leidingen (en m.n. natuurlijk de gasleiding) echt goed dicht zitten.

En let er bij het aansluiten op (aangezien je het gas er even hebt afgehaald) dat je eventuele verdeler dicht zit en een tikkie nodig heeft (anders krijgt je boilertje geen gas).

Succes!