Deze vraag is hier al eens in min of meer gelijke vorm gesteld. Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf of de zwaluw beladen is en of het een Europese of Afrikaanse soort betreft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vogel weegt ca 22 gram, maar ondanks de beperkte lichaamsmassa kunnen ze bij het vliegen snelheden van 32,4 km/u halen. Het zijn uitstekende vliegers die uitzonderlijk weinig energie nodig hebben voor hun vlucht. Ze brengen bijna de hele dag vliegend door.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Boerenzwaluw had ik het over :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1 Zwaluw maakt nog geen zomer, dus hij heeft nog even. ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je de volgende link wel interessant zal vinden het antwoord is ongeveer 24 kilometer per uur.