300 illegalen op zee vermist. Spoelen alle 300 ooit aan land?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Nee.

Sommige wel, en worden gevonden.

Sommige wel, maar op een afgelegen gebied, bijvoorbeeld een onbewoond eiland of in een ontoegankelijke grot aan de kust. Zij spoelen dus wel aan, maar worden niet gevonden.

Andere spoelen naar de oceaan. Daar drijven ze zo lang rond dat ze grotendeels vergaan, en/of door aasetende vissen worden opgegeten. Een enkele keer spoelt er wel eens een schoen aan met daarin een restant van een voet. Soms wordt het lichaam volledig opgenomen door de natuur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Indien het schip echt vergaan is is de kans dat iedereen aanspoelt klein. Ik schat dat zeker van 10% nooit meer iets vernomen wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee niet elk lichaam spoelt aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt af van het aantal haaien..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naargelang de stromingen en het aantal dagen in het zilte water is er weinig kans dat deze arme drommels ooit een waardige begrafenis krijgen, laat staan aanspoelen . Vooral als je beseft dat hier grof geld mee gemoeid is : 2000 à 4000 dollar per overtocht vanuit Lybië (Tripolis)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een lichaam zinkt als er geen lucht in de longen is (probeer maar in het zwembad), dus er zal weinig aanspeoelen lijkt me. Wat interessanter is om te bedenken hoeveel vluchtelingen nog ergens ronddobberen. We horen alleen maar verhalen over bootjes die gevonden worden. De aarde bestaat voor tweederde uit water.....hoeveel vlotjes drijven nog ergens rond zonder dat iemand er ooit iets van vernomen heeft?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt eraan hoe diep de zee is en hoe ver ze uit de kust zijn...

Bij een diepte van 200 meter, of meer dan 1500 meter uit de kust is deze kans vrijwel nihil...