Christus is gestorven voor onze zonden en zo is de mensheid eindelijk van die vervelende erfzonde af (weet u nog; de verboden vrucht?)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja dat is een goede vraag, immers op deze dag herdenken christenen de kruisiging en dood van Jezus op de heuvel Golgotha nabij de stad Jeruzalem.

Hij is waarschijnlijk goed omdat jezus ieder zijn zonde vergaf en zich hierzelf voor "opofferde"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Goede Week (ook wel Stille Week, Heilige Week, Grote Week genoemd) is in het christendom de naam voor de week vanaf Palmzondag tot Stille Zaterdag. Het zijn de laatste zeven dagen van de Vasten of Veertigdagentijd. In deze dagen tot en met het Hoogfeest van Pasen worden alle gebeurtenissen herdacht die de kern van het christelijk geloof uitmaken, met name het lijden, sterven en verrijzen van Jezus Christus.
De Goede Week en Pasen wordt daarom in het algemeen als het belangrijkste liturgische hoogfeest beschouwd; al wordt Kerstmis, tenminste in het Westen, door het volk uitbundiger gevierd. De Goede Week heeft als zwaartepunt het Triduum Sacrum dat bestaat uit de drie dagen Witte Donderdag, Goede Vrijdag en Stille Zaterdag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar mijn mening is een executie nooit goed, want dit is de dag dat Jezus gekruizigd werd...

Aan de andere kant schijnt hij volgens de overleveringen hebben gezegd dat alles goed kwam en dat hij zou terugkeren...

Of met de woorden van Arnold Schwarzenegger: I'll be back...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het de laatste werkdag is voor het weekend
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat mij betreft is elke vrijdag een goede, zo vlak voor het weekend maar de 'blauwe' maandag is slechts 3 dagen verder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed vanwege het 'werk' dat Christus verricht heeft, dus niet vanwege het 'werk' dat de mensen hebben gedaan op die dag die herdacht wordt