In principe niet.
Het ligt er aan wat er binnen het bedrijf afgeproken is: Of het "ingeroosterde dagen zijn"(in overleg met ondernemingsraad).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt er inderdaad aan wat de afspraken zijn op je werk. In de zorg werken we lekker door zoals velen anderen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is het helaas niet. niet wettelijk tenminste, misschien in sommige CAO's wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tenzij je zwaar christelijk bent en je geloof het verplicht want dan moet je werkgever je vrij geven. anders is het geen verplichte vrije dag en is het afhankelijk van het bedrijf waar je werkt of je vrij hebt of niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het kader van bedrijfs economische omstandigheden kan de werkgever een bepaalde dag als collectieve ATV invoeren. Hiervoor moet dan echter wel toestemming voor zijn gegeven door het CWI/UWV dat de werkgever dit ook mag doen...

Wanneer jij om persoonlijke redenen op goede vrijdag vrij wilt zijn dan kun je altijd een vrije dag opnemen. Goede vrijdag heeft zelfs in het katholieke Limburg niet de status van bijzonder betaald verlof....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, het is geen wettelijke feestdag, als dat is wat je bedoelt. Per CAO kan echter geregeld zijn dat het bedrijf op die dag sluit.