wat moet je doen als je moeite hebt om je bed uit te komen? om 6 uur bijv.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

....heerlijk vroeg gaan slapen, niet de snoozeknop gebruiken en gewoon gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

eerder naar bed gaan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodra de wekker afloopt, rechtop met je benen uit bed gaan zitten. Even blijven zitten en dan gelijk douchen of je gezicht met koud water wassen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer je wekkerradio op een klassieke muziek zender te zetten zodat je wakker word gemaakt door rustige muziek.

Een tweede optie is om een wekker te gebruiken die je met licht (zoals een opkomende zon) eventueel vergezeld van geluid (vogels, wind, water, etc) kan laten ontwaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet niet blijven liggen, en de snooze zo min mogelijk gebruiken. Daarnaast moet je voor twee dingen meer zorgen:

- regelmaat. Ga op regelmatige tijden naar bed als je altijd om 6 uur moet opstaan, bijvoorbeeld altijd om 23 uur
- zorg dat je voldoende slaap krijgt. Voor een volwassene is dit vaak 7 uur, maar dit kan per persoon verschillen.
- als het kan, ook in het weekend dit ritme zo veel mogelijk aanhouden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een vast schema aanhouden. Om 5.45 je wekken zetten. Goed onthouden dat je drie keer mag snoozen (als ie om de 5 minuten gaat dan) in je hooofd houden wat je moet doen, eerst naar de wc, dan thee/koffie aanzetten, douchen, aankleden, thee / kpffie inschenken, broodje smeren tv aan eten en weg...

En dan zorgen dat je iedere dag hetzelfde doet dan merk je soms dat dingen sneller kunnen en dan kan je voortaam 4 ipv drie keer snoozen :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een gemiddeld mens heeft 7-8 uur slaap nodig.als je om 22.00 uur naar bed gaat, zou je geen moeite mogen hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voordat je gaat slapen, kort concentreren op je opsta-ritueel en de tijd die voor het slapen ter beschikking staat. Dan ontspannen, in slaap vallen en lekker uitgerust wakker worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
telkens voor jezelf uitmaken wat het 'smorgens het moeilijkst was. je kunt ook tijd winnen door je kleding al in orde te brengen. het ontbijt klaar te zetten enz. en natuurlijk elke dag iets vroeger gaan slapen in functie van het wekuur. Nog een efficiete methode is de "GOOD MORNING VIETNAM" methode : 's morgens goedgemutst eruit met je favoriete muziek keihard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je wekkerradio verplaatste zodat je uit bed moet om hem uit te zetten. Zelf heb ik hem op het zeer harde en irritant alarm staan. Gegarandeerd dat je niet even lekker 5 minuten blijft liggen. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het nadeel is dat je soms eigenwijs ben en weer terug in bed stapt en je eigen verslaapt omdat je de wekker uit gezet heb.
Vraag of iemand anders je wakkermaakt, vind ik altijd beter helpen dan een wekker als het echt heel vroeg is. Die kan je tenminste dwingen, een wekker gaat jou niet veel aandoen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nog een uurtje blijven liggen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1. Zet een lamp in je kamer niet te ver van je bed, die je op een tijdschakelaar een halfuurtje voor je moet opstaan laat aanspringen.
2. Aarzel niet en kom meteen overeind als je wekker gaat. En ga dan niet weer liggen.
3. Ga koud douchen, iedere ochtend weer.
4. Mediteer een kwartiertje of twintig minuten.
5. Ga dan pas aankleden en ontbijten. Vergeet niet om goed te ontbijten!

De wereld is van jou als je zo begint.