Is daarom een reden?

Wanneer iemand je vraagt waarom je iets doet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
5K

Het beste antwoord

"Daarom" is feitelijk "Daar om", een verwijzing dus. Zolang het puntje van je vinger of je neus ook naar een zinnige kant wijst, kan "daarom" dus een uitermate goed antwoord zijn.

Het gebruik ervan als ontwijkend antwoord op een vraag om een daadwerkelijke reden te verhullen is alleen maar flauw. Ik vraag meestal direct waar dat gebrek aan een fatsoenlijke woordenschat vandaan komt, maar vrienden maak je daar niet mee:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee daarom is geen reden maar een woord dat men zegt als men niet een pasklaar antwoord heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Men zegt ook "Daarom is geen reden" als je wilt dat iemand zijn antwoord motiveert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daarom kan een reden zijn wanneer een uitleg vooraf is gegaan en er een gebaar wordt gemaakt. Vb: lopend in de bergen hoor je een luid rommelend geluid. Je roept rennen! Iemand roept "waarom". Jij wijst naar de lawine en roept; daarom. Niet dat rennen dan nog zin heeft maar het kan dus wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk is daarom geen reden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom vraag je dat?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is een geldige reden wanneer je over de vraag privacy wilt behouden