Heel simpel toch? Na het heden volgt direct toekomst, dus als je op heden denkt aan de toekomst is het heden al verleden. Heden is al verleden tijd nadat het is uitgesproken of gedacht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat lijkt me niet juist. Het gaat af van het heden, omdat je er nu voor kiest om herinneringen op te halen. Momenteel kun je dus geen andere (denk)activiteiten beoefenen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wil toch het antwoord van me voorganger bediscussiëren heden neemt namelijk geen tijd in. Het is dus maar de vraag of het heden bestaat. Er is namelijk geen punt dat je kan aanwijzen als het heden. Bovendien moet de vraag denk ik worden opgevat als. Waarom als je denkt aan het verleden heb je minder tijd in de toekomst? Het antwoord is vrij simpel denken aan het verleden kost nou eenmaal tijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met het heden kan je wel een dag, week, maand of een jaar aanduiden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Raar genoeg ,maar ik denk dat het heden niet bestaat. Ieder woord die wij uitspreken en ook iedere gedachten zijn het resultaat van een gedachte die al voorbij is, dus uit het verleden. Ieder woord dat ik nu tik komen van een gedachte die al voorbij is. Alles hierna is de toekomst en alles hiervoor is het verleden. Wij leven dus in het verleden. Moeilijk te bevatten maar zo zie ik het. Dus alle tijd waarin we denken over het verleden gaat af van onze toekomst.