Kijk even de op volgende site en dan onder het kopje kijkonderzoek en dan tv meting hier staat alles uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kort uitgelegd:
bij een paar duizend mensen in Nederland is een boxje geïnstalleerd die bij elke keer dat de tv aanzetten een aantal gegevens geregistreerd. Zoals wie kijkt er hoe oud, welk geslacht etc... Op basis van deze gegevens worden kijkcijfers vastgelegd. Dit is een soort van steekproef ze weten dus niet precies hoeveel mensen er naar een bepaald programma kijken maar aan de hand van deze constantie steekproef kan je een schatting maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet een paar duizend, ongeveer 1250.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zijn er 2800 dat staat op die site tenminste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ongeveer 2700 personen in 1220 huishoudens (dus 1220 kastjes).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hoeft niet in een huis kunnen meerdere kastjes staan. Zo is te zien op een overzicht op de site. Op iedere tv kan een kastje zitten dus soms wel 3 of 4 in een huis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goede verbetering ik had 12.000 onthouden zat er een factor 10 naast :S
Een paar duizend mensen vullen altijd weer in met hoeveel mensen en met wie ze kijken -> leeftijd en geslacht. Als je het echt duidelijk wil weten heb ik de gebruiksaanwijzing van zo'n kastje en hoe alles werkt. Het aantal mensen dat ergens naar toekijkt wordt natuurlijk met een ingewikkelde rekensom berekend.