Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik informatie over het maken van siliconenrubber mallen en giethars gieten voor modelbouw?

Deze mallen zijn makkelijk om kopieën te maken van dingen waarvan je maar één origineel hebt gekocht of zelf gemaakt. Ik heb al een bedrijf gevonden waar ik het kan kopen. Maar hoe kan je het gebruiken? Hoe werkt het? En waar vind ik informatie?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een goede site om eens te kijken is die van Bruce Hirst. www.hirstarts.com
Hij heeft ook een forum met een afdeling voor buitenlanders (Bruce is amerikaan) daar kun je meer informatie vragen onder de nederlandse bezoekers van zijn site. Kijk ook eens op internet bij botenbouwers etc, daar kun je vaak ook siliconen krijgen.

Maar je moet er wel op rekenen dat een mal maken nogal een dure hobby is. gebruik 2-componenten siliconen in verschillende zachtheden (P60, P100, P140) voor verschillende doeleinden. Een gemiddelde mal kost ergens tussen de 15 en 40 euro afhankelijk van de grootte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding