Waar vind ik informatie over het maken van siliconenrubber mallen en giethars gieten voor modelbouw?

Deze mallen zijn makkelijk om kopieën te maken van dingen waarvan je maar één origineel hebt gekocht of zelf gemaakt. Ik heb al een bedrijf gevonden waar ik het kan kopen. Maar hoe kan je het gebruiken? Hoe werkt het? En waar vind ik informatie?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (1)

Een goede site om eens te kijken is die van Bruce Hirst. www.hirstarts.com
Hij heeft ook een forum met een afdeling voor buitenlanders (Bruce is amerikaan) daar kun je meer informatie vragen onder de nederlandse bezoekers van zijn site. Kijk ook eens op internet bij botenbouwers etc, daar kun je vaak ook siliconen krijgen.

Maar je moet er wel op rekenen dat een mal maken nogal een dure hobby is. gebruik 2-componenten siliconen in verschillende zachtheden (P60, P100, P140) voor verschillende doeleinden. Een gemiddelde mal kost ergens tussen de 15 en 40 euro afhankelijk van de grootte!