Veroorzaakt stress meer puistjes dan normaal?

de meeste mensen (in dit geval ouders) roepen altijd:'' niet te veel snoepen dan krijg je puistjes''

ik zelf geloof dit neit en mijn kwestie is of je meer puistjes krijgt van stress dan van ''slecht'' eten.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het wel of niet krijgen van puistjes is vooral ervelijk, maar ook leeftijd, voedsel, levensstijl,te veel met zeep wassen ,eraan zitten pulken en ook gewoon stress. Iedere dag 3 maal per dag brandnetelthee drinken geeft heel vaak zeer goede resultaten. Ouder worden helpt ook vaak, dat gaat vanzelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door stress wordt meer van het hormoon testosteron geproduceerd. Dit
vergroot de kans op acne.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt. Stress vergroot de kans op meer puistjes. Dit heeft ondermeer van doen hormonen. Dit fenomeen speelt vooral op jongere leeftijd. Bij oudere mensen zal stress niet direct tot meer puistjes leiden.