Is er een goede handleiding verkrijgbaar om kaaart en compas te lezen?Zo ja waar?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Bij outdoor shops kan je verschillende boeken kopen. Van Absolute Beginner tot Gevorderden.

Ook hebben ze vaak cursussen of routes die je hier gewoon in Nederland kan volgen. Dan kan je ervaring opdoen voordat je echt afhankelijk van je kompas en kaart bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Beschrijving kompas lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kompas.
Kaart lezen: die moet je (bij kompasgebruik) dan precies zou oriënteren dat 't Noorden op de kaart ook 't Noorden in 't veld is.