Hoe kunnen zenderbeheerders en programmamakers geld verdienen aan de kijkcijfers?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2K

Antwoorden (6)

Hoe meer mensen naar je programma kijken. Hoe meer mensen naar je reclame kijken. Kortom reclame in een programma met veel kijkcijfers is erg waardevol omdat je een groot publiek kan trekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Duh: het draait bij het communicatiekanaal "TV" om advertenties, en hoe meer er kijken naar programma A, hoe hoger de tarieven voor de commercials kunnen worden gemaakt....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijkcijfers op zich leveren niks op. Zenders verdienen hun geld aan de reclame die ze uitzenden, maar hoe hoger de kijkcijfers, hoe meer de reclametijd waard is, want dan zal de reclame meer mensen berijken. Zo hebben ze dus voordeel aan zo hoog mogelijke kijkcijfers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Commerciele zenders krijgen meer reclame opbrengste bij goedbekeken programma's
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
TV zenders kunnen aan de hand van kijkcijfers bij (aspirant) adverteerders aantonen wat het eventuele bereik en impact van hun commercial zou kunnen zijn en daardoor beter advertentie ruimte verkopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals je je vraag nu geformuleerd hebt: door ze te manipuleren en zodoende hun eigen zender of programma op oneigenlijke wijze extra kijkers toe te schrijven.

Wat zich dan onder andere weer zal vertalen in de mogelijkheid de tarieven van de reclame rondom hun zender en programma's te verhogen.