Onze hond blaft constant als wij niet thuis zijn. Vervelend voor de buren. Wat moeten wij doen?

Ze kan niet altijd mee dus moet weleens alleen thuis blijven.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (2)

Muilkorf of werkt dat niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lastig probleem waar wij ook altijd mee zaten.

Uiteindelijk, meer voor m'n eigen gemoedsrust, heb ik een mobiele telefoon neergelegd met een oortje en de instelling zo gezet dat hij automatisch opnam. Kun je tenminste even naar huis bellen en controleren of er geblafd wordt, want vaak houdt het na een kwartiertje wel op.

Een hond wil niet alleen zijn, en als jullie terugkomen dan heeft al dat inspannende geblaf zin gehad. Niet terugkomen dus, want zo houdt het nooit op.

Als een 2e hond niet tot de mogelijkheden behoort (asiel, zelfde leeftijd, zelfde type?) dan zou je kunnen overwegen om een speelgoedhond neer te zetten en iets te frummelen met een telefoon in dat ding: als 'ie overgaat, dan lijkt dat alsof jullie eigen hond aandacht krijgt...

Ik roep ook maar wat. Sterkte!