TNT Post group?

Of bedoel je de voormalige naam van de posterijen niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is een afkorting voor Transports Publics Genevois, het openbaar vervoersbedrijf van Genève in Zwitserland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
- TPG NV is de vroegere naam van het postbedrijf in Nederland, nu TNT NV.

- Afkorting voor Transports Publics Genevois, het openbaar vervoersbedrijf van Genève in Zwitserland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en TNT staat voor:

TNT staat voor Thomas Nationwide Transport. Thomas startte in 1946 in Australië met één auto een expresdienst. De letters TNT hebben nu geen betekenis meer, het is een internationale merknaam geworden. TNT is wereldwijd actief in meer dan 200 landen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Achtergrondinfo:

PTT Post had het monopolie op postverzorging, net als PTT Telecom. Nadat de telecom markt werd vrijgegeven, leerde men in het Haagse al rap dat ze dat truukje helemaal niet goed in de veel te vette vingertjes hadden en verlies leden.

Omdat voorzien werd dat de post ook zou worden geprivatiseerd en vrijgegeven, met dezelfde negatieve consequenties voor PTT Post, besloot de toenmalige directie om de enige concurrent in internationaal vervoer, TNT, over te nemen.

En zo ontstond TPG...

Inmiddels nog steeds ondragelijk verliesleidend in diverse sectoren, maar overall doen ze het niet zo bijster slecht (alhoewel al 2 jaar geruchten de ronde doen dat ze te koop komen...)