Waarom gaan mensen naar de kerk op zondag?

Het is toch de bedoeling dat je op zondag rust neemt? Zingen en vroeg opstaan is niet mijn voorbeeld van rust nemen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Dit is het gebod:

Exodus 20:10 en 11:
10: Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;
11: Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.

Dus geen werk doen, er staat niet je moet je bed blijven liggen en niet zingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee maar misschien vinden die mensen de kerk rustgevend.
En je moet volgens dat geloof de hele dag rusten en alleen maar naar de kerk te gaan.
Of heb ik het nu fout?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou zeggen probeer het een keertje.
De traditionele kerkdiensten kunnen zelfs mensen die niet geloven rust geven.
Het is vooral een tijd van overdenking en dat wat je die week hebt gedaan op een rijtje zetten.
Wat wil je met je leven?

Voor de meeste mensen spelen God en Jezus hierin nog een grote rol. Naar de kerk gaan is niet alleen voor jezelf, maar ook om God te eren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Rust' is in dit verband niet 'niets doen'. 'Rust' betekent vooral tijd nemen voor contemplatie. Kerkgang biedt christenen gelegenheid voor contemplatie. Vandaar dat de kerkgang van christenen in ieder geval op zondag plaatsvindt (en voor sommigen ook op de woensdagavond en op de zaterdag).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naast rust is het een mooie dag om God te eren in bijvoorbeeld de kerk. Daarnaast wordt daar de Bijbel uitgelegd, ook erg interessant.