Hoe komt het dat regen elke keer een andere vorm heeft (van regenen)

Denk aan:

- mot regen
- Dikke druppels
- Nevel (waar je snel nat van word)??

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Mist en nevel zijn geen neerslag. Dat zijn vooral 'wolken' die tot op de grond komen.

Verder is de vorm/omvang van regendruppels vooral afhankelijk van de hoogte waar ze vandaan komen en de droogte/temperatuur van de lucht waar ze doorheen vallen.
Regen ontstaat uit ijs dat in een grote wolk omhoog en omlaag beweegt. Hoe hoger de wolk, hoe groter de ijskorrels worden (echt tennisballen en groter op grote hoogte), hoe groter in potentie de vallende druppels bij het uitregenen van een wolk.
De warmte en droogte van de lucht waar een druppel doorheen valt bepaalt in hoeverre de druppel verdampt vóor hij op het aardoppervlak terecht komt. Er zijn buien waar behoorlijk wat neerslag uit komt zetten, maar die geen regen op de grond veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zijn er veel factoren waar je rekening mee moet houden. denk dat de 3 grootste zijn, hoe warm het is, hoe vol de wolk met water zit en hoe hard het waait.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door de samenstelling en intensiteit van de wolk zelf.