Zullen goede vragen/antwoorden op goeievragen.nl binnenkort compleet verdwijnen tussen onzin vragen/antwoorden?

Mijn verwachting is dat binnenkort alle serieuze vragen compleet verdwijen tussen de onzin vragen en antwoorden. Het huidige systeem zal falen. Het is ondoenlijk voor moderatoren om deze onzin vragen en antwoorden te filteren.
Mijn ervaring is dat op elke vraag binnen 5 minuten 5 antwoorden zijn. Dat zegt in mijn ogen iets over kwaliteit van het antwoord. Daar is nooit langer dan 5 minuten over nagedacht. Of de vraag is te simpel (google/wikipedia antwoord) of het antwoord is te simpel. Ik wordt niet gestraft voor een onzin antwoord/vraag of onterechte downvote/vote.
Zoals al eerder door mij aangegeven zijn er alternatieve systemen te bedenken door verbanden te programmeren. Wat als mijn antwoord bij status -3 (upvotes-downvotes) compleet verdwijnt? Wat als mijn downvote punten kost die ik pas terug krijg als anderen hetzelfde antwoord downvoten? Wat als ik pas punten krijg als mensen mij een goede vraag vinden stellen? Wat als mijn vraag bij status -3 (upvotes-downvotes) compleet verdwijnt. Het wegvoten van een vraag mij punten kost en punten oplevert als 3/4/5 anderen ook dezelfde vraag wegvoten?
Voorspellingen in het huidige systeem:
Waarschijnlijk krijg ik na het posten binnen 5 minuten 5 onzin reacties, 2 a 3 punten voor goede vraag en verdwijnt deze vraag na 30 minuten ergens achterin de lijst waarboven 100 nieuwe vragen staan (waarvan de helft in de categorie: “Hoe komt faeces uit de appendix” maar dan in plastisch taalgebruik.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Jij lijkt uit te gaan van een zeker nut met een zekere kwaliteit bij gebruik en groei van deze site. Althans, dat is waar je op lijkt te hopen. Klopt dat? En wat nou als dit door de meerderheid van de gebruikers wordt gezien als een mix tussen Pim-Pam-Petten en het laten oplossen van huiswerkvragen? Wie stelt de norm voor het doel/nut van deze site? Mag het niet om amusement gaan? Van welk niveau dan ook?

Let wel: ik zag ook het liefste een serieuze vraagbaak ontstaan waar vraagsteller en specialist elkaar ontmoeten en waaruit een grote kennisbank groeit. Maar als dat niet is wat er gebeurt, ga ik vrolijk mee in Pim-Pam-Pet. Leuk spelletje, hoor. ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Waarschijnlijk wel..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De onzin- vragers houden dat niet vol. Wees gerust.Eens de lol eraf te provoceren om te provoceren ,gaan zij even een ander website inloggen.Dus blijve, goed antwoorden formuleren.Intelligentie haalt het altijd van spielerei.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het met je eens, weinig serieuze vragen meer te vinden in het bos van onzin... Misschien moeten we met een groep serieuze mensen gewoon die vragen boycotten, of desnoods "dit is niet ok" aanvinken... Ik verwacht overigens wel dat mensen die hier zoveel onzin uitkramen en denken grappig te zijn vanzelf na verloop van tijd weer verdwijnen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat niemand je hele verhaal uitleest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in dit geval, mijn tegenvraag aan jou: waarom mag er niet ook vragen gesteld worden die ( in jouw ogen) onzinnig zijn?

we bestaan uit een zeer gevarieerde populatie en soms heeft een mens zin in een grapje, of in een beetje gekheid. Ook bestaan er werkelijk simpele zielen die op hele simpele vragen ( voor ons dan) toch graag een antwoord willen.

Ik ben ook niet overal geschoold in, en stel soms ook domme vragen. wat mij betreft mag dat.
Je zou je ook af kunnen vragen waarom er meer dan 200 tekens gebruikt mogen worden voor een toelichting... toch?

;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mee eens. ;-)
Ja, dat zal waarschijnlijk het geval zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang de vragen en antwoorden binnen de door IlseMedia gestelde normen vallen,met soms grensgevallen,heeft een ieder het recht om zijn vraag te stellen of naar beste weten te antwoorden.Er zullen mensen zijn die sommige vragen/antwoorden in hun ogen te simpel of te moeilijk vinden.Dit is het logisch gevolg indien vele mensen van de site gebruik maken.Het is je eigen vrije keus om hier wel of niet aan deel te nemen.
Over de puntenverdeling is echt wel nagedacht.
De redactie staat open voor uitvoerbare ideen.
Gebruik het contactformulier.

Groeten.