Waarom rijd men wel een paard maar geen zebra?

rijdt met een t dus

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (4)

Ik weet het niet zeker, maar zijn paarden misschien anders gebouwd waardoor ze beter te berijden zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verschil tussen "tamme" en wilde dieren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is rijdT met een -t er achter. En eigenlijk zouden mesnen ook geen paard moeten rijden. Ezels zijn daarentegen prima beesten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe het exact komt weet ik niet (zal iets te maken hebben met het vroege contact tussen zebras en mensen) maar zebras zijn niet te temmen. Zelfs het wildste paard is te temmen en eenmaal onder controle van zijn baas zal het dociel blijven. Zebras echter worden hooguit moe van het vechten maar beginnen weer van voor af aan met tegen werken zodra ze weer energie hebben.