Dat heeft te maken met het slimme inspelen op de harde werkelijkheid van de bloemist. De Meeste mensen in Nederland hebben namelijk een goede uitvaartverzekering, dus wanneer de Dela toch betaald, kunnen de bloemisten er wel een slaatje uit slaan!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Wees slim en koop een normale...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat mensen het tog wel kopen zelfde reden waarom ze sigareten zo duur kunnen maken ( als iedereen stopt met rouwboeketten tekopen voor die prijs) worden ze vanzelf goedkoper
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je het er toch wel voor betaald. zo simpel is het.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de bloemisterijen en de uitvaartmafia geld ruiken wanneer iemand om een dergelijk boeket komt vragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat waren je wensen en voor welke prijs kon de bloemist daaraan voldoen? En kun je misschien zelf een boeket samenstellen als je minder geld wil uitgeven?

Het grootste deel van de prijs voor een rouwboeket zit in het arbeidsloon en in de bezorging (het wordt rechtstreeks naar de rouwkamer of rouwkapel gebracht zonder tussenkomst van de koper). Maar het staat je vrij om bloemen te kopen, een boeket daar van te maken en de bloemen zelf mee te nemen naar de herdenkingsgelegenheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat er naar mijn inzien misbruik gemaakt wordt van de droeve situatie.
Koop een mooi "kunstbloemen"bouquet.Blijft heel lang goed,en is minder kostbaar.
Hier in Portugal zie je niet anders,en de begraafplaatsen zijn één "kunst" bloemenzee!

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een zijn dood is de andere zijn brood
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een bloemist weet dat je bij een rouwboeket wel betaalt. Bij bruidsboeketten idem dito.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor een deel door vraag vs aanbod. Maar afgezien daarvan zijn rouwboeketten redelijk moeilijke te maken stukken (niet een klusje dat je an een willekeurige amateur over laat) met weinig marge voor fouten en het moet ook nog eens snel gebeuren (je kan begrafenissen doorgaans niet bepaald lang van te voren nauwkeurig plannen en de kist een maandje in de vriezer doen omdat je op de bloemen moet wachten is ook geen optie). Meestal binnen een paar dagen. Dat brengt behoorlijke kosten met zich mee in de productie. Er zitten ook heel wat meer bloemen in dan in het gemiddelde boeket dat je in een standaard vaas zet en moeten seizoens onafhankelijk geleverd worden (je zal immers niet snel genoegen nemen met: sorry uw moeder is in het verkeerde seizoen gestorven, kies maar een ander boeket).